Articolul de față începe cu o poveste frumoasă, optimistă, dar totuși, doar o poveste. Eroii ei sînt doi tineri potenți, Adi și Petru, care s-au gîndit să înceapă o afacere împreună. E criză, li s-a spus, dar ei știau că ideile lor erau excelente și că puteau face față crizei. În plus, aveau avantajul tehnologiei italiene și prietenilor din cizma Europei în care unul dintre acești tineri era stabilit. Au adunat niște cunoștințe și prieteni și au făcut o prezentare și pe la noi, pe meleagurile de pe malul Crișului Repede. Au găsit o cămăruță dintr-o clădire veche, dar într-un loc central, aproape de cetate, și au început să povestească de pe sisteme de protecție, camere video, sisteme de urmărire prin GPS și convorbiri internaționale la un cost foarte mic. Idei bune, valabile. Dar pînă la urmă totul s-a terminat în coadă de pește, și, în ciuda tentativelor repetate de a se face cunoscuți, nici naiba nu a mai auzit de ei.
Să fi fost de vină abordarea greșită? Sau poate marea și semeță criză de care se plînge toată lumea? Să fi fost lipsa de comunicare sau absența oricărei promovări a produselor proprii? Sau poate că toate acestea împreună.
Aparent, mai sînt unii care își închipuie că o invitație a managerilor sau a specialiștilor IT a cîtorva firme din Oradea, sau oricare alt oraș de altfel, le poate asigura măcar un proiect mare, sau a unor proiecte mai mici. Teoretic se poate, dar e nevoie de o ofertă pur și simplu BETON pentru așa ceva. Sau niște bani de aruncat pentru a testa produsele unei firmă practic necunoscute, și nu cred că există cineva prin zonă care să își permită așa ceva. Om fi trecînd printr-o criză supra-evaluată, dar totuși, e criză.
Aparent, mai sînt unii care cred că vorba zboară de la o persoană la alta despre produsele extraordinare sau oferta deosebită a unei firme. Și ar avea dreptate să creadă asta, dar este valabil doar în cazul firmelor care sînt deja cunoscute. Ca să vă dau un exemplu, în seara asta este concertul Madonnei. E o cîntăreață de renume internațional, și cu toate acestea, promovarea care i-a fost făcută la nivel național din ultimele luni a fost chiar agresivă. Nimeni nu vorbește despre tine dacă nu te cunoaște, și nu cred să fie mai mult de cîțiva care să știe de Bvox sau de http://www.bvoxro.com. La prezentarea de acum cîteva luni nu a fost prezentată presa, și nici n-am remarcat vreo mențiune în mass-media despre firma respectivă.
Pe de altă parte, la cîte mesajele nesolicitate (adică spam, mai pe englezește) am primit de-a lungul timpul (filtrînd mesajele porno sau de mărire a vreunei părți a corpului), mulți sînt adepți ai unei promovări agresive, dar fără să ofere mare lucru în schimb. Din punctul meu de vedere, astfel de afaceri sînt la fel de moarte ca și cele necunoscute. Renumele prost (pe lîngă amenzile pe care le riscă din partea autorităților dacă sînt prinși) poate fi chiar mai rău decît lipsa unui renume de orice fel.
Personal, prefer să las produsele și munca să vorbească în numele meu. Dacă ele nu spun mare lucru, asta e. Reprofilarea este oricînd o soluție, chiar dacă e neplăcută. Face parte din viață. O promovare este necesară, una activă, dar încadrată în limitele bunului simț (ăla pe care ar trebui să-l aibă fiecare, dar care e absent la prea mulți) și în limitele cadrului legal (cu condiția ca acest cadru legal să ajute mai mult decît să facă rău).
Voi ce ziceți? Ce soluții eficiente aveți pentru a vă promova afacerile?
Articol preluat de aici: http://www.supravirtual.ro/stiri/Afaceri_moarte_din_start
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu