stud ads orizontal

Make orders for websites and PC / mobile applications



Missed me?

vineri, 20 aprilie 2012

Ştiri: Ipoteză-şoc: aerul condiţionat din maşină vă poate omorî

Ştiri.com.ro a publicat acum cîteva luni un articol care povesteşte despre spusele unui parlamentar european de orientare ecologistă (pe baza datelor unor experţi) despre faptul că noul agent de răcire pentru aerul condiţionat utilizat la sistemele de climatrizare din automobile este destul de riscant şi poate chiar să îi ucidă pe ocupanţii maşinii.
Un deputat european al Partidului Verde, Michele Rivasi, a dorit să facă publice riscurile noului fluid 1234yf, care va fi utlizat la toate autoturismele noi şi va înlocui actualul gaz pe bază de fluor din sistemele de aer condiţionat. Noul fluid va fi folosit tocmai în urma aplicării unei directive europene, elaborate ca urmare a adoptării protocolului de la Kyoto.

Potrivit presei franceze, acest 1234yf care ar trebui să fie mai puţin dăunător pentru mediu, are o caracteristică interesantă: emană fluorură de hidrogen când temperatura ajunge la 450 de grade Celsius, adică un prag destul de uşor de atins în cazul unui incendiu la motor. Imediat ce intră în contact cu apa, această fluorură de hidrogen se descompune în acid fluorhidric. Or, aceasta substanţă este mortală chiar şi în doze mici şi nu se vede când intră în contact cu pielea.

Potrivit unui raport al Greenpeace din 2009, un kilogram de 1234yf ar genera 702 grame de acid fluorhidric, suficient pentru a ucide cel puţin două persoane. Deşi chiar şi o instituţie germană a admis că substanţa este periculoasă, unii chimişti contestă acest lucru, ca şi producătorii de automobile.

Daca ati ajuns aici inseamna ca vrei un compresor pentru climatizare masina care sa va puna la punct aerul conditionat. Nu va ofer asa ceva, n-am la vinzare nici un compresor clima, dar am un avertisment: NU CUMPARATI PRODUSE DE LA http://www.compressor-express.ro si nici de la Glomark International Trade and Services Deposit Company (firma care este in spatele retelei de website-uri compressor-express). Am avut o experienta foarte proasta cu ei, sa nu aveti incredere in ei, sint de evitat.

Lista agenţi de răcire

Agenţii de răcire sînt o parte esentiala a sistemelor de aer condiţionat şi a frigiderelor. Sînt comercializaţi de diverse companii din România pentru a fi folosiţi pentru aplicaţii casnice şi comerciale. Principalii agenţi de răcire se bazează pe freon, pentru unele variante de agenţi de răcire trebuie schimbate uleiul şi filtrele, dar altele sînt compatibile cu ambele tipuri de uleiuri: minerale şi esterice. Decizia finală de folosire a agenţilor de răcire este a tehnicianului frigotehnist sau a mecanicului auto.

R22 este un agent de răcire HCFC folosit în aparate casnice de aer condiţionat şi în sisteme comerciale de răcire la temperaturi medii şi joase de tipul vitrinelor frigorifice din supermarket-uri, instalaţii specifice catering-ului precum şi în sisteme industriale de răcire şi transport.

Posibilităţile pentru inlocuirea lui R22 sînt agentul frigorific R404A (pentru răcire şi congelare), respectiv agentul frigorific R407C (pentru aer condiţionat). La aceste două tipuri este necesar schimbarea uleiului şi a filtrelor.

Compania DuPont recomandă înlocuirea agentului frigorific R22 cu ISCEON MO29 (R422D) în sistemele de temperatură medie de expansiune directă (DX), în supermarketurile comerciale, în aplicaţii DX de aer condiţionat şi răcitoare cu apa DX, respectiv ISCEON MO59 (R417A) în sistemele de aer condiţionat staţionare şi mijlocii, în sisteme de temperaturilor medii (refrigerare).

R 407 C este un înlocuitor pentru R22 în sisteme rezidenţiale de aer condiţionat noi sau existente sau în pompele de căldură. R 407C oferă performanţe similare cu R22 şi poate fi folosit la înlocuirea acestuia în aplicaţiile deja existente, printre altele în unele aplicaţii de temperatură medie cu temperatura agentului de evaporare -7oC.

R 507 este un agent de răcire alternativ pentru R 22 şi R 502 în sistemele de răcire comerciale. Performanţele acestuia sînt foarte asemănătoare cu R 502 pentru întreaga plaja de valori operaţionale.

R 410 A este principalul agent de răcire folosit în locul freonului R22 în aplicaţii cum sînt aparatele de aer condiţionat casnice şi comerciale şi pompele de căldură. Produsul R 410A are capacitate de răcire şi presiune mai mari decît R22 şi poate fi folosit numai în sisteme specifice.

Daca ati ajuns aici inseamna ca vrei un compresor pentru climatizare masina care sa va puna la punct aerul conditionat. Nu va ofer asa ceva, n-am la vinzare nici un compresor clima, dar am un avertisment: NU CUMPARATI PRODUSE DE LA http://www.compressor-express.ro si nici de la Glomark International Trade and Services Deposit Company (firma care este in spatele retelei de website-uri compressor-express). Am avut o experienta foarte proasta cu ei, sa nu aveti incredere in ei, sint de evitat.

 

Rolul compresorului în sistemul de aer condiţionat al unui autovehicul

Sistemul de climatizare auto are rolul de a răci aerul din interiorul unei maşini. Înainte de apariţia acestui sistem de aer condiţionat aerisirea se făcea exclusiv prin deschiderea geamurilor: aerul de afara intra, mai ales cînd automobilul era în mişcare, şi răcea habitaclul. Însă în perioadele extrem de calde temperaturile din interior erau aceleaşi cu cele din exterior.

Climatizarea auto funcţionează în acelaşi mod ca şi alte aparate de aer condiţionat şi asigură răcirea şi purificarea aerului din interiorul masinii. Componentele principale care trebuie menţionate acum sînt în număr de trei: un compresor, un condensator şi un evaporator.

Compresorul este o pompă care ajută agentul frigorific (freonul) să circule de-a lungul sistemului de răcire. De asemenea, comprimă agentul de racire care se încălzeşte, transformîndu-se în vapori. Freonul ajunge apoi la condensator unde este răcit cu ajutorul unui ventilator şi transformat înapoi în lichid.

Daca ati ajuns aici inseamna ca vrei un compresor pentru climatizare masina care sa va puna la punct aerul conditionat. Nu va ofer asa ceva, n-am la vinzare nici un compresor clima, dar am un avertisment: NU CUMPARATI PRODUSE DE LA http://www.compressor-express.ro si nici de la Glomark International Trade and Services Deposit Company (firma care este in spatele retelei de website-uri compressor-express). Am avut o experienta foarte proasta cu ei, sa nu aveti incredere in ei, sint de evitat.

Sistemul de aer condiţionat (climatizare) la autovehicule conţine următoarele

Sistemul de aer condiţionat (climatizare) la autovehicule include următoarele componente:

Componentele din interiorul maşinii



  • aeroterma, care sufla aerul prin unitatea de climatizare. Are două moduri de funcţionare: modul de recirculare care presupune recircularea continuă a aerului din masina şi modul de aer proaspăt, funcţie prin care este adus în permanenţă aer proaspăt, preluat din exterior.

  • unitatea de aer condiţionat care conţine evaporatorul

  • butoane de comandă


Componentele din compartimentul motor



  • compresor

  • condensator

  • filtru dehidrator

  • conducte

  • componente de control al presiunii (presostat).


Daca ati ajuns aici inseamna ca vrei un compresor pentru climatizare masina care sa va puna la punct aerul conditionat. Nu va ofer asa ceva, n-am la vinzare nici un compresor clima, dar am un avertisment: NU CUMPARATI PRODUSE DE LA http://www.compressor-express.ro si nici de la Glomark International Trade and Services Deposit Company (firma care este in spatele retelei de website-uri compressor-express). Am avut o experienta foarte proasta cu ei, sa nu aveti incredere in ei, sint de evitat.