Vă mai aduceţi aminte cărţile de joc cu Păcălici?
Mie tocmai mi-au trezit amintiri plăcute din vremea copilăriei.
imagini Cartile de joc Pacalici /Dan-Marius.ro - felia mea de internet / Oradea, Bihor, Romania
Astfel, compania mizează până la finalul anului pe afaceri totale de 70 mil. euro, mai mari cu 40% faţă de anul trecut. Preh România a obţinut anul trecut o cifră de afaceri de 50 mil. euro, dublu faţă de anul precedent şi cu 20% mai mare faţă de estimările companiei din 2011. "Trendul pieţei rămâne uşor crescător, existând totuşi un grad de incertitudine în ceea ce priveşte predictibilitatea evoluţiei vânzărilor în trimestrele 3 şi 4. Pe de altă parte, principalii noştrii clienţi, constructorii auto germani Audi, VW, BMW sau Daimler, au în continuare previziuni de creştere a vânzărilor până la finalul anului", a declarat pentru ZF Transilvania Mihaela Forgaciu, director general Preh România.
Compania îşi desfăşoară activitatea în parcul industrial din Braşov, unde produce sisteme de comandă, de acţionare şi control pentru autovehicule. Clienţii finali ai Preh România sunt producătorii auto BMW, Volkswagen, Audi sau Daimler.
Componentele fabricate la Ghimbav se regăsesc în toate clasele acestor producători auto, de la cele de serie până la cele exclusiviste, potrivit reprezentanţilor Preh România. De exemplu, sistemele de control ale climei, elementul de comandă al consolei centrale (iDrive), comutatoarele multifuncţionale pentru volan sau comutatoarele pentru lumini sunt câteva dintre produsele fabricate de Preh România pentru BMW, Volkswagen, Audi sau Daimler.
In primele trei luni ale anului in curs, 625 de soferi romani au optat pentru achizitionarea unui BMW X1, in crestere importanta (90%) comparativ cu perioada similara din 2011, cand au fost livrate 80 de unitati.
De asemenea, in anul 2011 SUV-ul a incheiat pe pozitia a doua in topul celor mai de succes modele ale marcii cu o crestere de 139%.
Dincolo de foarte vizibila vedetă germană Volkswagen Jetta, noul Honda Civic Sedan va mai avea de înfruntat și alte modele similare de segment C precum Renault Fluence, Ford Focus Sedan, Mazda3 Sedan sau Toyota Corolla.
Gama Honda Civic a ajuns la a noua generație. Versiunea hatchback (cu cinci uși) este comercializată deja în România.
Mașina este pusă în mișcare de o serie de motoare, alimentate cu benzină (1.4 - 100 CP, 1.8 - 141 CP) sau motorină (2.2 - 150 CP) conectate fie la o transmisie manuală, fie la una automată.
Printre marcile care au facut rechemari anul acesta in tara se numara Dacia, Mitsubishi, Honda, Porsche, Renault si Chevrolet.
Nissan a identificat o posibila desprindere a captorului de presiune turbocompresor de pe conducta de admisie aer. Ca urmare, captorul de presiune poate masura eronat si se poate aprinde martorul de motor in tabloul de bord. In cazuri extreme, in conditii de viteza redusa, motorul se poate opri, nemaiputand fi repornit, se precizeaza in documentele trimise catre autoritatile de protectie a consumatorului.
La service se va face o verificare a conductei de admisie aer si, daca se considera necesar, va fi inlocuita in circa 20 de minute.
În 2007 şi 2008, Bucureştiul a găzduit, pe un circuit amenajat în jurul Palatului Parlamentului, o etapă din Campionatul Mondial FIA - GT. Evenimentul s-a lăsat cu unele controverse între organizator şi Primăria Capitalei, dar a produs expunere pentru Bucureşti. "Capitala a câştigat, în 2008, 40 milioane euro din organizarea curselor FIA GT, care au adus circa 4.000 de turişti străini. Cursa a fost transmisă în 300 milioane de gospodării pe plan mondial, iar Bucureştiul a devenit mai cunoscut", spunea în 2009 organizatorul evenimentului, Hartmut Beyer, CEO Bucharest Ring. Acesta n-a mai ajuns la o înţelegere cu Primăria Capitalei, iar evenimentul auto a picat.
Flota BMW pentru jocurile olimpice pune accentul pe ecologie, pe emisii cât mai reduse de CO2. Nivelul mediu de emisii la nivelul flotei BMW este de 116 g/km și un consum mediu de 4,5 litri. Cu aceste valori constructorul german a reușit să se plaseze sub baremul stabilit de Comitetul Jocurilor Olimpice. Flota BMW include:
BMW Seria 1 ActiveE – 160 modele, 170 CP, emisii zero
MINI E – 40 modele, 204 CP, emisii zero
MINI Countryman Cooper D – 200 modele, 112 CP, emisii 115 g/km
BMW 320d Efficient Dynamics – 1.550 modele, 163 CP, emisii – 109 g/km
BMW 520d Efficient Dynamics – 700 modele, 184 CP, emisii – 119 g/km
BMW Seria 5 Active Hybrid – 20 modele, 340 CP, emisii – 149 g/km
BMW X3 xDrive 20d – 17 modele, 184 CP, emisii – 147 g/km
BMW X5 xDrive 30d – 10 modele, 245 CP, emisii – 195 g/km
BMW Motorrad - 25 modele, F650GS, R1200GS, R1200RT
BMW Streetcruiser – 400 biciclete
208 R2 folosește un propulsor complet nou, de 1,6 litri, ce dezvoltă 185 CP la 7,800 rot/min, cuplat la o transmisie secvențială cu cinci rapoarte și comandă pe colana de direcție. Mulțumită distribuției variabile VTi, motorul reușește performanțe foarte bune – are o putere litrică de 116 CP/litru –, păstrând în același timp un nivel al emisiilor de carbon și al consumului de carburant comparabile cu ale motorizării ce echipează modele de serie.
Caroseria fost rigidizată și include acum un roll-cage cu o construcție inovatoare, ce asigură o rigiditate sensibil mai bună comparativ cu sistemele similare folosite de ceilalți constructori. În plus, noul model cântărește cu până la 40 kg mai puțin decât 207 RC, iar distribuția maselor pe punți a fost de asemenea îmbunătățită, oferind o dinamică sensibil ameliorată.
Primul 208 R2 construit va fi folosit drept mașină de deschidere în raliul Tour de Course din Franța (10-12 mai), avându-l la volan pe Stéphane Sarrazin. Primele livrări propriu-zise vor începe spre sfârșitul lui 2012, cu un preț de pornire de 37.500 € pentru kit-ul de conversie și 57.500 € pentru o mașină complet echipată.
În perioada 11 - 13 mai 2012, drumurile din judeţul Bihor vor fi invadate de sute de motociclişti care vor participa la campania "Respectul în trafic salvează vieţi". Evenimentul, intitulat "Împreună în Bihor", este organizat de cele trei cluburi moto din judeţ: Hawks MC (Sălard), Black Eagles MC (Oradea) şi White Wolves MC (Oradea). "Evenimentul se adresează tuturor participanţilor la trafic, dar în special şoferilor de autoturisme care ar trebui să dea o mai mare importanţă motocicliştilor", a menţionat Daniel Todoran, preşedintele clubului White Wolves.
Modul Eco Pro poate fi activat de la un buton amplasat langa schimbatorul de viteze, acelasi comutator putand fi utilizat pentru a comuta in moduri precum Normal, Confort, Sport (difera in functie de echipare si motorizare).
Farurile au acum inele iluminate cu LED (angel eyes) si lumina alba, fata de lumina galbuie din trecut. Zonele de protectie din plastic au fost reduse, iar acum caroseria are mai multe elemente vopsite in culoarea masinii.
Interiorul a primit o restilizare usoara, marcata de orientarea mai pronuntata a consolei centrale catre conducatorul auto, un element distinctiv al marcii implementat prima data la jumatatea anilor ’70. Se remarca de asemenea un nou design al afisajului iDrive si folosirea de materiale noi, in special in zona gurilor de aerisire.
Portofoliul de motorizari a fost extins cu o serie de propulsoare noi cu tehnologie BMW TwinPower Turbo. Sunt disponibile acum 5 versiuni diesel si 3 benzina cu puteri intre 85 kW/116 CP pentru BMW X1 sDrive16d si 180 kW/245 CP pentru BMW X1 xDrive28i. Noutatile sunt X1 sDrive16d (85 kW/116 CP), care devine cel mai accesibil diesel si X1 xDrive25d (160 kW/218 CP). Aceasta din urma inlocuieste xDrive23 cu un propulsor tot de doi litri diesel cu doua turbine, dar care dezvolta mai multa putere.
Competitia se va desfăsura pe un traseu de aproximativ 150 de km în jurul Sibiului. Prima zi de traseu offroad are o lungime de 100 km, a doua de 60 de km si va contine tot ce si-ar putea dori un endurist de la o competitie de acest gen. Concurentii vor traversa câmpii, dealuri, munti, râulete, jgheaburi si vor avea parte de urcări si coborâri frumoase care le vor pune la încercare îndemânarea si dotarea tehnică.
Cei care doresc să se înscrie la cea de-a 6-a editie a competitiei, o pot face începând cu data de 1 mai, pe site-ul evenimentului www.hecs.ro. Pentru înscrierea într-una din cele două categorii de concurs, PRO sau HOBBY, concurentii trebuie să detină o licentă de pilot valabilă în anul 2012, să prezinte o adeverintă medicală care atestă că pilotul este apt să participe la concurs si să aibă o asigurare sportivă eliberată de FRM. Asigurările si examenul medical pot fi făcute si în momentul înscrierii, strict pentru această cursă.
Începând cu 23 mai a.c., îşi deschide porţile şi Beijing Motor Show 2012, în China, ţară devenită una dintre cele mai importante în materie de achiziţii auto din lume.
La sfârşitul lunii mai, iubitorii de maşini clasice din Europa se reîntâlnesc la concursul Villa d"Este, ce are loc pe malul lacului Como din Italia. Este evenimentul unde se vând automobile retro la licitaţie, dar sunt prezentate şi concepte noi, ca Aston Martin V12 Zagato sau BMW 328 Hommage.
Perioada 29 iunie - 1 iulie este rezervată pentru Goodwood Festival of Speed din Marea Britanie, festival în care pot fi admirate automobile şi motociclete, dar şi bolizi de Formula 1.
La jumătatea lunii august, timp de cinci zile (15 - 19 august), la Pebble Beach, California, va avea loc echivalentul concursului european de la Villa d"Este. Aici, vor fi prezentate concepte realizate de producători americani, precum Cadillac.
Spre finalul verii acestui an, în perioada 29 august - 9 septembrie, la Moscova, în cadrul Salonului auto de profil, sunt aşteptate prezentări de modele auto atât în versiunea de serie, cât şi prototipuri.
Peste 50 de participanti si-au anuntat prezenta pana acum, mentionam ca numarul acesta este intr-o continua crestere.
Intrucat evenimentul nu dispune de sponsori pana in momentul de fata, pentru o mai buna desfasurare, organizatorii au pus la dispozitie un cont unde cei ce doresc pot face contributii.
Climatizare cu dioxid de carbon (CO2)
Solutia ideala - oricat ar parea de absurd la prima vedere - este realizarea unor sisteme de climatizare pe baza de dioxid de carbon. Desi auzim mai tot timpul ca emisiile poluante de dioxid de carbon sunt raspunzatoare pentru formarea efectului de sera, Jürgen Resch, managerul organizatiei ecologiste germane Deutsche Umwelthilfe explica de ce exista si CO2 benefic pentru atmosfera.
"Dioxidul de carbon e o substanta naturala, care se gaseste in atmosfera sau e produsa prin diferite procese, cum o gasim de exemplu in sticlele de cola sau de bere. Aparatele de aer conditionat pot functiona pe baza de dioxid de carbon. La diferite presiuni, acesta isi schimba temperatura. In calitate de gaz rece este absolut sigur si nedaunator. Dioxidul de carbon e folosit deja de mult ca mijloc de racire, in supermarketuri, de exemplu", spune Resch.
Sofatul ar costa mai putin
Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift:
Sistemele actuale de climatizare functioneaza pe baza de substante chimice, cea mai frecvent utilizata fiind tetrafluoretanul, care, spun specialistii, e de peste 1400 de ori mai nociva pentru mediu decat dioxidul de carbon, in ceea ce priveste efectul de sera.
In 2006, conform Agentiei Federale pentru Mediu (Umweltbundesamt), au fost emise in atmosfera 2 300 tone de tetrafluoretan, ceea ce echivaleaza cu potentialul nociv a trei milioane de tone de dioxid de carbon.
Dioxidul de carbon, folosit ca mijloc de racire pentru aparatele de aer conditionat, ar reduce in plus si costurile aferente combustibililor. O masina cu un astfel de sistem nou de climatizare ar consuma cu 30-40% mai putin, arata studiile Organizatiei Interguvernamentale pentru Schimbari Climatice (IPCC).